Graham Charlton geeft op Econsultancy.com 21 tactische tips om klanten terug te laten keren in uw webshop.
- Lever op tijd of juist sneller dan aangegeven op de site
- Zorg dat men de levering kan volgen (eventueel met een sms dienst)
- Zorg voor een goede / mooie verpakking
- Verras uw klanten met een klein extraatje in de verpakking
- Presenteer relevante producten aan uw klanten, gebaseerd op hun voorkeuren en aankoopgeschiedenis
- Overtuig klanten om zich te registreren voor uw webshop
- Maak herhalingsaankopen gemakkelijk
- Zorg dat klanten gemakkelijk hun wachtwoord & accountgegevens kunnen opvragen
- Retargeting via display advertising (banners)
- Klantenservice via social media
- Beantwoord klantentelefoontjes
- Bied gratis en eenvoudig retourneren aan
- Beloon uw meest waardevolle klanten (‘EIPs’ (extremely important people))
- Bied beloningen voor loyaliteit
- Beloon het aandragen van vrienden
- E-mailmarketing.
- Bied gerelateerde producten of accessoires aan bij een eerdere aankoop
- Post-purchase e-mails (aantal up en cross sell-suggesties)
- Verjaardags- en eventmailings
- Herinneringsmailings
- Bied exclusieve deals voor sociale volgers
Bron: Twinkle
//