Graham Charlton geeft op Econsultancy.com 21 tactische tips om klanten terug te laten keren in uw webshop.

  1. Lever op tijd of juist sneller dan aangegeven op de site
  2. Zorg dat men de levering kan volgen (eventueel met een sms dienst)
  3. Zorg voor een goede / mooie verpakking
  4. Verras uw klanten met een klein extraatje in de verpakking
  5. Presenteer relevante producten aan uw klanten, gebaseerd op hun voorkeuren en aankoopgeschiedenis
  6. Overtuig klanten om zich te registreren voor uw webshop
  7. Maak herhalingsaankopen gemakkelijk
  8. Zorg dat klanten gemakkelijk hun wachtwoord & accountgegevens kunnen opvragen
  9. Retargeting via display advertising (banners)
  10. Klantenservice via social media
  11. Beantwoord klantentelefoontjes
  12. Bied gratis en eenvoudig retourneren aan
  13. Beloon uw meest waardevolle klanten (‘EIPs’ (extremely important people))
  14. Bied beloningen voor loyaliteit
  15. Beloon het aandragen van vrienden
  16. E-mailmarketing.
  17. Bied gerelateerde producten of accessoires aan bij een eerdere aankoop
  18. Post-purchase e-mails (aantal up en cross sell-suggesties)
  19. Verjaardags- en eventmailings
  20. Herinneringsmailings
  21. Bied exclusieve deals voor sociale volgers
Bron: Twinkle

//