Detaillisten worden onafgebroken geconfronteerd met ontwikkelingen waar zij op moeten reageren. De komst van warenhuizen, de trek naar de grote steden, nieuwe wet- en regelgeving. Allemaal ontwikkelingen die om flexibiliteit en aanpassingsvermogen vragen.
Sinds enkele jaren vindt er een nieuwe omwenteling plaats, met grote gevolgen voor de detailhandel: de consument en zijn koopgedrag zijn drastisch aan het veranderen. Was het vroeger evident dat de consument met contant geld en winkeltas naar de winkel kwam, tegenwoordig bepaalt hij zélf waar, wanneer en hoe hij zijn aankopen doet. En de technologie helpt hem daarbij.
De Rabobank beschrijft in deze eVisie de gevolgen van deze omwenteling aan de hand van vijf hypotheses. Deze zullen in meer en mindere mate herkenbaar zijn voor alle Nederlandse retailers. Aan de hand van de hypotheses geven wij voorbeelden en handreikingen hoe u succesvol het hoofd kunt bieden aan deze veranderende tijden. (bron: Rabobank)

Gaat u mee in deze nieuwe ontwikkelingen om uw toekomst als ondernemer te waarborgen?

Op de website “ik ga starten” van de Rabobank vindt u waardevolle informatie voor het starten van een webwinkel.