E-mail

Een veel gestelde vraag is: “is er nu e-mail verloren gegaan?”. In principe gaat e-mail niet verloren. Tijdens de storing kon e-mail niet afgeleverd worden op onze servers. De servers van de afzenders blijft proberen de e-mails af te leveren. Uiteindelijk houdt dit op. De afzender ontvangt dan een bericht dat de e-mail niet afgeleverd kan worden. Als de afzender dit bericht niet lees, en/of hier geen actie op onderneemt, dan wordt vaak aangenomen dat de e-mail “verdwenen” is.

Mocht u nog steeds problemen ondervinden met het ontvangen van e-mail, wilt u dan contact met ons opnemen?

Onze excuses voor het ongemak.
J.P. van Dijk (directeur)

Het bericht dat wij hebben ontvangen van het datacenter.

Berichtgeving GrafiX Internet B.V.:

De storing van afgelopen avond is inderdaad het gevolg geweest van een stroomdip.

Omstreeks 18:49u sprong 1 van de UPS’en in storing. Tijdens het automatisch terugschakelen van deze UPS ontstond er omstreeks 19:10u een korte stroomdip waardoor er servers zijn uitgevallen.

Tijdens deze dip zijn tevens beide Cisco core-switches om nog onduidelijke reden uitgevallen en is de software vastgelopen. Hierdoor was een deel van ons IP-netwerk onbereikbaar.

De oorzaak van de storing aan de UPS is nog niet bekend. Indien 1 UPS uitvalt nemen de andere UPS’en de installatie automatisch over. Het terugschakelen van een UPS moet probleemloos en zonder onderbreking kunnen verlopen.

Maandag zal de gehele installatie worden doorgemeten door een gespecialiseerd bedrijf en zal de oorzaak worden achterhaald. De uitkomst hiervan en vervolgacties zullen hierna via deze mailinglijst kenbaar worden gemaakt.

Excuses voor de veroorzaakte overlast,

Met vriendelijke groet,

GrafiX Internet B.V.