Dit jaar is voor de vierde keer het Nationaal E-mail Onderzoek uitgevoerd. Het onderzoeksbureau CG Selecties heeft in samenwerking met Blinker ons e-mailgedrag onder de loep gelegd en vergeleken met vorige jaren. Hierdoor zijn er voor het eerst trends vastgesteld. Wij delen de meest interessante trends met u.

Opvallende trends

  1. De voorkeur voor het lezen van e-mails ligt tussen 19.00 en 21.00 uur. Dit is in de afgelopen 4 jaar nauwelijks veranderd.
  2. Het afgelopen jaar heeft 85% van de Nederlanders zich ingeschreven op nieuwe e-mail nieuwsbrieven.
  3. 55% van alle Nederlanders koopt vaker dan één keer per jaar naar aanleiding van e-mail. Voor webshops een belangrijk weetje. E-mail blijft dus een grote rol spelen bij online bestedingen.
  4. 91% van de Nederlanders koopt online. Slechts 9% koopt dus niet online!

online-aankopen-nl-2016

  1. Online aankopen worden nog steeds het meest op de laptop gedaan. Al is deze trend wel dalende. Want in 2014 deed 52% van de Nederlanders een aankoop met de laptop, dit jaar is dit 44%. De mobiele telefoon stijgt als aankoopdevice, namelijk van 4% in 2014 naar 10% in 2016. (bron: Thuiswinkel Markt Monitor Q2 2016)

online-aankopen-device

  1. Te hoge frequentie en gebrek aan relevantie belangrijkste redenen voor uitschrijven. Zorg dat u nieuwsbrieven schrijft die uw lezers interessant vinden. En stuur vooral niet teveel nieuwsbrieven de deur uit.

 

e-mail-onderzoek-2016-uitschrijven-nieuwsbrief

Bron: https://www.blinker.nl/kennis/nationaal-email-onderzoek

Wilt u ook meer met e-mailmarketing doen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.