November en december zijn topmaanden voor veel webwinkeliers. Het is dé tijd om een groot deel van je jaarlijkse omzet te behalen. Nu is het moment om alles goed voor te bereiden, zodat je straks moeiteloos alle bestellingen kunt verwerken. Check je online shop alvast op deze punten:
Vindbaarheid van je webshop
Nu is het moment om te adverteren via Google Ads (SEA) om direct in de topposities te staan. Handig, want SEA is flexibel in te zetten – ideaal voor een drukke periode zoals de feestdagen.
En wordt je webshop al goed gevonden in de zoekresultaten van Google? Zo niet, dan is dit hét moment om aan de slag te gaan met zoekmachine-optimalisatie (SEO).
Is je online shop mobielvriendelijk?
Je kunt er echt niet meer omheen: steeds meer aankopen worden via mobiele devices gedaan. Een responsive webshop is niet alleen een betere gebruikerservaring, het is ook belangrijk voor je vindbaarheid. Google geeft mobiele gebruiksvriendelijkheid namelijk een stevige prioriteit in de zoekresultaten. Lees onze tips voor een mobielvriendelijke website.
Laadsnelheid van je webshop
Een snelle online shop is cruciaal voor de gebruikerservaring. Laadt je website te traag, dan haken bezoekers snel af. Ook Google kijkt naar de laadsnelheid, dus een trage website kan je positie in de zoekresultaten kosten. Controleer dit en zorg dat alles soepel loopt.
Bedenk acties en aanbiedingen op tijd
Wil je speciale acties of aanbiedingen delen? Zorg dan dat je dit klaar hebt staan. Tijdens de piekmaanden november en december heb je vaak weinig tijd om nog snel iets te regelen. Als je het voorbereidt, kun je acties binnen enkele minuten publiceren via je website, nieuwsbrief en social media.
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig om je webshop beter vindbaar te maken met SEO of SEA? Of kom je er nu achter dat je webshop niet helemaal mobielvriendelijk is? Neem dan vrijblijvend contact met ons op – we helpen je graag verder!