De vakantieperiode is weer voorbij en de pepernoten en kerstversiering liggen alweer in de winkels. Bent u online al begonnen met de voorbereidingen op de feestdagen? U heeft tijdens de feestdagen veel kansen om meer omzet te genereren. Investeren in marketing kan in deze periode van het jaar extra positief effect hebben op uw omzet.

1. Zorg ervoor dat uw webshop/website goed gevonden wordt
Structureel gevonden worden op de juiste zoekwoorden bepaalt het succes van uw website of webshop. Wij adviseren om voor de feestdagen extra in marketing te investeren. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om te adverteren in Google. Dan krijgt u snel en gegarandeerd topposities in Google. Interwijs is een certified partner van Google. Onze specialisten helpen u graag bij het opzetten van een campagne.

2. Stuur een (thema)nieuwsbrief
Door middel van een nieuwsbrief kunt u klanten en bezoekers attenderen op speciale acties of aanbiedingen rond de feestdagen. Iedereen houdt immers van korting en al helemaal in de dure feestmaand december. Daarnaast kunt u er ook aan denken om uw klanten een kerstgroet of nieuwjaarsgroet te versturen. Meer informatie over e-mailmarketing leest u hier.

3. Creëer een decembergevoel op uw website/webshop
Inspireer uw bezoekers door uw website of webshop een decembergevoel te geven. U kunt de vormgeving van uw website of webshop tijdelijk aanpassen of een speciale decemberactie communiceren. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op.

4. Hanteer tijdelijk een breder assortiment
Als u tijdens de feestdagen tijdelijk een breder assortiment voert (dat aansluit bij de feestdagen) creëert u kansen om extra omzet te genereren.

5. Geef extra service tijdens de feestdagen
In december kunt u uw klanten extra service bieden. Zo kunt u de mogelijkheid bieden om de bestelde producten in te laten pakken, deze gratis te laten bezorgen of extra korte levertijden te garanderen.