Adwords is een zeer effectieve manier om verkeer naar uw website of webshop te genereren. Echter, het kan ook resulteren in één grote geldverspilling. Haalt u het maximale uit uw Google Adwords campagne?
Het opzetten van een Google Adwords campagne is niet heel moeilijk, maar als u er een succes van wilt maken, dan zult u bereid moeten zijn om er de benodigde tijd in te steken. Het is van belang om de campagnes goed te managen, zodat u de kosten per conversie optimaal krijgt en behoudt.
Tips bij het optimaliseren van uw Adwords campagne
Onderstaande tips zorgen ervoor dat uw campagne beter rendeert en u geen geld verspilt.
- Zet advertenties uit voor producten die u niet meer op voorraad heeft. Dit lijkt een simpele tip, maar toch wordt dit vaak vergeten.
- Gebruik niet te brede zoekwoorden als u net begint met adverteren. Begin met longtail zoekwoorden. Brede zoekwoorden zijn vaak veel duurder en erg concurrerend.
- Maak unieke advertenties die de aandacht trekken.
- Zorg ervoor dat de advertenties doorlinken naar de juiste relevante pagina. Zo voorkomt u een hoge bounce rate.
- Maak gebruik van uitsluitingszoekwoorden. U verlaagt zo de kosten en het rendement wordt verhoogd omdat alleen geïnteresseerden op uw advertentie zullen klikken.
- Maak de klant reis inzichtelijk. In welk deel van deze reis wilt u in beeld komen met uw advertenties? Speel daar op in bij de keuze van uw zoekwoorden.
Wilt u gaan adverteren via Google Adwords of wilt u graag advies of hulp bij uw huidige campagne? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.