Dinsdag 16 december waren we als partner van Google weer aanwezig bij het Google Partners Connect Event in Amsterdam. De ontwikkelingen op het gebied van online marketing volgen elkaar razendsnel op. Een goede reden voor ons om ons weer te laten bijpraten door Google zelf over de nieuwste ontwikkelingen. De onderwerpen die deze dag aan bod kwamen waren ‘mobiel’ en ‘Youtube’.

 

Mobiel is de toekomst!

We hebben al vaak geschreven over mobiel en hoe belangrijk een mobiele website voor u als online ondernemer is. Google beoordeelt vanaf heden of uw website mobielvriendelijk is. Websites die mobiele gebruikers een slechte ervaring bieden lopen o.a. het gevaar om goede posities in Google te verliezen. Kortom het wordt echt tijd om deze trend serieus te nemen als u dit nog niet had gedaan. Wilt u meer weten over een mobiele of responsive weergave voor uw website of webshop? Neem dan vrijblijvend contact op.

YouTube op één na grootste zoekmachine

Naast mobiel speelt YouTube ook een steeds belangrijkere rol als het gaat om vindbaarheid. YouTube wordt op het moment veelal door de jongere generatie gebruikt. Echter verwacht men dat dit snel zal veranderen.
YouTube wordt gebruikt als een zoekmachine. Als men iets wilt weten zoekt men naar informatie of instructies. Het plaatsen van video’s en het adverteren bij video’s is dan ook steeds belangrijker. Maar waar moet je op letten bij het maken van een video?
Het belangrijkste is dat u relevante informatie laat zien in de video. Plaats dus geen video’s die u nog op de plank heeft liggen, maar maak een korte opvallende video en trek de aandacht! Hou het simpel en duidelijk. Nu hoor ik u denken: video is veel te duur. Dit hoeft absoluut niet zo te zijn. Bekijk als voorbeeld onderstaande video van GoPro eens. Een hit op internet en het heeft nog geen € 150,- gekost. Wilt u meer weten over de mogelijkheden van video voor uw bedrijf? Onze experts geven u graag advies.