SPAM is een groot probleem geworden. Om dit probleem in te dammen is het versturen van e-mail de laatste jaren aan steeds meer eisen gebonden. Je dient er dus voor te zorgen dat jouw e-mailinstellingen aan deze eisen voldoen.

Heb jij het idee dat je soms e-mails niet ontvangt?

Controleer je SPAM map. Er zijn namelijk controles op de “echtheid” van e-mails. Als die daar niet aan voldoen, komt een e-mail in de SPAM map. Meer over hoe e-mail wordt beveiligd tegen SPAM lees je hier.

Om toegang tot je SPAM map te hebben, dient je e-mail als IMAP ingesteld te zijn. Controleer in je e-mailaccount of je je e-mail binnenhaalt middels IMAP of POP.

Als je e-mailaccount is ingesteld met POP zie je SPAM e-mails dus niet. Hoe je de instelling van POP wijzigt naar IMAP lees je in onze FAQ Wijzig je e-mailinstellingen van POP naar IMAP. 
Een andere optie is je e-mail bekijken in de Webmail.

Krijg je klachten dat jouw e-mails soms niet aankomen?

Controleer dan als eerste of de juiste uitgaande e-mailserver staat ingesteld. Als dat niet het geval is, zal je e-mail vaak als SPAM worden aangemerkt. Welke uitgaande e-mailserver ingesteld moet zijn en hoe je die instelt lees je in onze FAQ Welke uitgaande mailserver moet ik gebruiken?

Gebruik je de juiste uitgaande e-mailserver maar krijg je nog steeds klachten?

Check dan of jouw e-mail en e-mailinstellingen aan de juiste eisen voldoen. Dit geldt voor je e-mailprogramma maar denk ook aan je boekhoudprogramma en nieuwsbriefprogramma e.d. waarmee je e-mails verstuurt zoals facturen en nieuwsbrieven. Je e-mail kun je eenvoudig testen via https://www.mail-tester.com/

Oranje of rode vinkjes. Dan is er werk aan de winkel. Heb je daarbij hulp nodig? Neem dan contact met ons op.