Dit jaar is voor de vierde keer het Nationaal E-mail Onderzoek uitgevoerd. Het onderzoeksbureau CG Selecties heeft in samenwerking met Blinker ons e-mailgedrag onder de loep gelegd en vergeleken met vorige jaren. Hierdoor zijn er voor het eerst trends vastgesteld. Wij delen de meest interessante trends met u.
Opvallende trends
- De voorkeur voor het lezen van e-mails ligt tussen 19.00 en 21.00 uur. Dit is in de afgelopen 4 jaar nauwelijks veranderd.
- Het afgelopen jaar heeft 85% van de Nederlanders zich ingeschreven op nieuwe e-mail nieuwsbrieven.
- 55% van alle Nederlanders koopt vaker dan één keer per jaar naar aanleiding van e-mail. Voor webshops een belangrijk weetje. E-mail blijft dus een grote rol spelen bij online bestedingen.
- 91% van de Nederlanders koopt online. Slechts 9% koopt dus niet online!
- Online aankopen worden nog steeds het meest op de laptop gedaan. Al is deze trend wel dalende. Want in 2014 deed 52% van de Nederlanders een aankoop met de laptop, dit jaar is dit 44%. De mobiele telefoon stijgt als aankoopdevice, namelijk van 4% in 2014 naar 10% in 2016. (bron: Thuiswinkel Markt Monitor Q2 2016)
- Te hoge frequentie en gebrek aan relevantie belangrijkste redenen voor uitschrijven. Zorg dat u nieuwsbrieven schrijft die uw lezers interessant vinden. En stuur vooral niet teveel nieuwsbrieven de deur uit.
Bron: https://www.blinker.nl/kennis/nationaal-email-onderzoek
Wilt u ook meer met e-mailmarketing doen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.