Potentiële klanten die online opzoek zijn naar uw producten of diensten gebruiken in Google vaak een zoekopdracht in combinatie met een plaatsnaam of gebruiken hun exacte locatie om te zien welke aanbieders er in hun buurt zijn.

Google Possum voor lokale zoekresultaten

Google heeft onlangs een update doorgevoerd om de lokale zoekresultaten te verbeteren. Deze update komt erop neer dat er in de zoekresultaten meer voorrang wordt gegeven aan websites van bedrijven die een fysieke locatie hebben die aansluit op de zoekopdracht. Het is dus erg van belang dat uw locatie bekend is bij Google.

Voorbeeld van een zoekopdracht
Gebruikt iemand de zoekterm “cadeauwinkel” in combinatie met de plaats Meppel dan zal de zoekmachine bedrijven tonen die duidelijk gericht zijn op cadeaus en Meppel. De bedrijven die daarbij ook nog een Google Mijn bedrijfspagina hebben, worden prominenter getoond op een Google Maps kaart.

[thumbnail target=”_self” src=”https://www.interwijs.nl/wp-content/uploads/2016/11/Kaartje-met-bedrijven.jpg”]

Google Mijn Bedrijf wordt belangrijker

Als bezoekers uit de directe omgeving belangrijk voor u zijn dan moet bij Google duidelijk zijn waar uw bedrijf zich bevindt. Uiteraard is de contactpagina en de over ons pagina van uw website hiervoor belangrijk, maar misschien nog wel relevanter is dat de Google Mijn Bedrijf goed is ingericht.

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig bij het inrichten van Google bedrijfspagina of met het inrichten van de website? Laat het ons weten. We helpen u graag verder.

belons

0522 – 24 36 66