De feestdagen staan weer voor de deur. November en december zijn voor veel webwinkeliers de belangrijkste maanden om een groot deel van de omzet binnen te halen.
Nu is het moment om de juiste voorbereidingen te treffen zodat u straks moeiteloos alle orders kunt verwerken. Dus voordat u de bestellingen binnenkrijgt, controleer uw webshop eerst op de volgende punten:

  1. Vindbaarheid webshop. Wordt uw webshop wel goed gevonden in de zoekresultaten van Google? Zo niet, ga aan de slag met zoekmachine optimalisatie (SEO)! En zet in op adverteren in Google (SEA). Uw webshop staat dan snel en gegarandeerd in topposities in Google. En u kunt SEA ook voor een tijdelijke periode inzetten.
  2. Is uw webshop responsive? Oftewel, kunnen uw klanten ook op een mobiel device een aankoop doen? Als webwinkelier kom je hier tegenwoordig niet meer onderuit. Steeds meer online aankopen worden namelijk via een mobiel device gedaan. Een responsive webshop is een belangrijke rankingfactor van Google. Dat wil zeggen: Om uw webshop hoger in de zoekresultaten van Google te laten scoren.
  3. Laadtijd webshop. Een snelle webshop draagt bij aan de optimale gebruikerservaring. Als het te lang duurt voordat uw webshop geladen is, verliest u geheid klanten. Ook dit is trouwens weer een belangrijke rankingfactor van Google.
  4. Bedenk acties van tevoren. Wilt u acties of aanbiedingen met uw (potentiële) klanten delen? Bereid het voor zodat u deze acties binnen een paar minuten op uw website, in uw nieuwsbrieven en via uw social media kanalen kunt delen. In het heetst van de strijd (november en december) heeft u daar weinig tijd voor.

Wilt u uw webshop beter vindbaar maken in de zoekresultaten van Google door middel van SEO en/of SEA? Of komt u er net achter dat uw webshop niet responsive is? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.