Als online ondernemer bent u continu bezig met het verbeteren van het conversiepercentage van uw website of webshop. Het conversiepercentage is één van de belangrijkste statistieken om het succes van uw website/webshop te meten. Wij hebben voor u een aantal tips verzameld hoe u het conversiepercentage kunt verhogen.

Conversiepercentage verhogen

Het conversiepercentage is afhankelijk van veel factoren. Door continue te blijven testen kunt u het conversiepercentage van uw website verhogen. Wij hebben voor u een aantal tips verzameld die kunnen zorgen voor meer conversies:

  1. Beschrijf duidelijk de voordelen voor de klant.
  2. Zorg ervoor dat de prijzen van uw producten en diensten duidelijk in beeld zijn.
  3. Test de tekst in de buttons.
  4. Maak gebruik van reviews.
  5. Plaats de belangrijkste informatie bovenaan de pagina.
  6. De snelheid van uw website is cruciaal (elke seconde dat uw website traag laadt, verliest u mogelijk 7% conversies)
  7. Plaats keurmerken die van toepassing zijn voor uw bedrijf.
  8. Plaats een live chat, zodat u de bezoekers snel kunt helpen.
  9. Schrijf wervende teksten op de product/dienst pagina’s.
  10. Plaats goede afbeeldingen op uw website.
  11. Plaats de belangrijkste diensten en producten bovenaan de pagina.

Specifieke tips voor webshops:

  1. Zorg ervoor dat uw checkout er betrouwbaar uitziet.
  2. Werk met kortingscodes.
  3. Gebruik dezelfde kleur voor de buttons in het bestelproces.
  4. Communiceer schaarste, uw producten worden dan aantrekkelijker gevonden door de bezoekers.

Dit is slechts een greep uit de mogelijkheden om uw conversiepercentage te verhogen. Wat voor de ene website werkt, hoeft voor de andere website niet te werken. Het blijft altijd een kwestie van testen wat voor uw doelgroep het beste werkt. Wilt u meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Conversie-killers

Oké, u weet nu wat u wel moet doen. Lees hieronder wat u vooral niet moet doen:

  1. Een hele trage website.
  2. Geen focus op de website. Is het duidelijk waar de bezoeker naar moet kijken of is er teveel informatie?
  3. Geen checkout voor gasten (zorg ervoor dat uw bezoekers zich niet altijd moeten registreren en/of moeten inloggen)
  4. Onnodig veel velden in het bestel of offerte aanvraag formulier. Hou het zo relevant en beknopt mogelijk.
  5. Extra kosten die als ‘verrassing’ in het bestelproces naar voren komen.

Wilt u meer informatie over het verhogen van uw conversiepercentage? Neem vrijblijvend contact met ons op.