1. Zorg dat u de benodigde gegevens, zoals beschreven in de eerste alinea van deze FAQ, bij de hand hebt. In deze FAQ gaan we er vanuit dat we onze server gebruiken.
2. Open Outlook 2016 en klik op ‘Bestand‘ en daarna op ‘Account toevoegen‘.
3. Selecteer de optie ‘Handmatige instelling of extra servertypen‘. Klik op Volgende.
4. Selecteer daarna ‘POP of IMAP‘ en klik op Volgende.
5. Vul nu de gevraagde gegevens in:
– Gebruikersnaam: Uw naam. Deze naam zien ontvangers van uw e-mails.
– E-mailadres: Uw e-mailadres.
– Type account: POP of IMAP. Voor meer informatie over POP en IMAP, bekijk de FAQ: ‘Wat is het verschil tussen POP en IMAP?‘.
– Server voor inkomende e-mail: mail.uwdomeinnaam.nl
– Server voor uitgaande e-mail: mail.uwdomeinnaam.nl
– Gebruikersnaam: Vul hier het volledige e-mailadres in.
– Wachtwoord: Vul hier het bijbehorende wachtwoord in. Dit wachtwoord wordt door ons verstrekt.
6. Vink de optie Wachtwoord onthouden aan en klik op Meer instellingen.

7. Neemt u de dienst ‘e-mail versturen’ bij Interwijs af? Klik dan op het tabblad Server voor uitgaande e-mail om e-mail te kunnen versturen.
Vink de optie aan ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is authenticatie vereist‘.
Vink ook aan: ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail‘.
8. Ga naar het tabblad Geavanceerd.
9. Vul in het veld Inkomende server (POP3) in: 110. Voor IMAP, vul 143 in. Het veld Gebruik het volgende type versleutelde verbinding dient op geen te blijven staan.
10. Vul in het veld Uitgaande e-mail (SMTP) in: 587. Het veld Gebruik het volgende type versleutelde verbinding dient op geen te blijven staan.
12. Klik op OK, Volgende en Voltooien.

U kunt nu e-mails ontvangen en versturen met Outlook 2016.

Heeft deze FAQ je geholpen bij je probleem?