bron: https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/201270431-E-mail-instellen-in-Thunderbird

1. Zorg dat u de benodigde gegevens, zoals beschreven in de eerste alinea van deze FAQ,bij de hand hebt.
2. Start Thunderbird, en klik op Extra
3. Selecteer Accountinstellingen
4. Klik linksonder op Accountacties. Klik daarna op E-mailaccount toevoegen
5. Vul jouw naam in, die in de e-mails gebruikt moet worden als afzender.
6. Vul je e-mailadres in (inclusief het deel achter de apenstaart)
7. Vul het wachtwoord van je e-mailadres in
8. Klik op Handmatige config
9. Inkomende gegevens:
– Selecteer IMAP of POP
– Serverhostnaam: “mail.domein.nl”
– Poort 110 (POP) of 993 (IMAP)
– SSL: geen
– Authenticatie: “Normaal wachtwoord”
10. Bij de “Gebruikersnaam” vul je e-mailadres in (inclusief het deel achter de apenstaart), en klik op Klaar

Je komt nu terug bij de account instellingen.
Nadat je dit venster sluit kan je e-mail ontvangen en versturen via Thunderbird.

Heeft deze FAQ je geholpen bij je probleem?