SPAM is een groot probleem geworden. Om dit probleem in te dammen is het versturen van e-mail de laatste jaren aan steeds meer eisen gebonden. Onze SPAM filters passen dit toe om te zorgen dat je zo min mogelijk SPAM in je inbox ontvangt.

Witte en zwarte lijst maken

Het kan echter gebeuren dat een verzendende partij niet aan alle criteria voldoet en daarom als SPAM worden aangemerkt terwijl jij dat niet wenselijk vindt. Als die partij het niet in orde maakt, blijven ze bij jou in de SPAM map komen en dat wil je liever niet.
Dan kun je (tijdelijk) een maatregel treffen door ze op een “witte” lijst te zetten. Omgekeerd kun je ook e-mailadressen die wel door de SPAM-filter komen maar waarvan jij dat niet wenselijk vindt, op een “zwarte” lijst zetten.
Als je een e-mailadres op de witte lijst zet, wordt alle e-mail van dit adres doorgelaten. Als je een e-mailadres op de zwarte lijst zet worden alle e-mails van dit adres naar de SPAM map verplaatst. Je kunt ook een “wildcard” *@domeinnaam.nl gebruiken. Daarmee zorg je dat ALLE e-mailadressen van het betreffende domein als SPAM wordt aangemerkt.
Overigens worden in DirectAdmin niet meer de termen witte en zwarte lijst meer gebruikt. In plaats daarvan spreek met van “E-mail Allow “en “E-mail Bloklist”.

Om dit in te stellen, log je in op Directadmin.
Hoe en waar je dit instelt in DirectAdmin zie je hier. We hebben 2 verschillende weergaven van DirectAdmin. Van beide zie je hieronder een voorbeeld. Kijk welke je hebt.

Weergave 1:

Weergave 2:

Heeft deze FAQ je geholpen bij je probleem?