In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een Autoresponder (Automatische reactie) of een Vacation Message (Vakantiemelding) instelt in DirectAdmin.
Maak je gebruik van Microsoft 365 dan vindt je hier hoe je automatische antwoorden in kunt stellen.
Het verschil tussen Autoresponder en een Vacation Message
Het verschil is dat een Autoresponder altijd op een bepaald e-mailadres ingesteld kan worden, terwijl een Vacation Message alleen voor een bepaalde periode kan worden ingesteld op een e-mailaccount.
LET OP: Een Vacation Message kan niet op een e-mailadres ingesteld worden die alleen een doorverwijzing (Forward) heeft.
Hoe stel ik een Autoresponder (Automatische reactie) in voor mijn e-mail?
- Login op het klantenportaal Mijn Interwijs en log daarna in op DirectAdmin.
- Klik in DirectAdmin bij het gedeelte E-mail Management op Autoresponders. (Afbeelding 1)
Afbeelding 1
- Klik op Create New Autoresponder (Afbeelding 2)
Afbeelding 2
- Vul bij Responder Address het e-mailadres in waarvoor de Autoresponder geldt. En bij Responder Message de automatische reactie die de verstuurder moet krijgen. Klik daarna op Create. (Afbeelding 3)
Afbeelding 3
- Na het aanmaken van de Autoresponder kan deze worden bewerkt door op Modify te klikken. Wilt u de Autoresponder verwijderen, vink deze dan aan bij Select en klik op de knop Delete Selected. (Afbeelding 4)
Afbeelding 4
Hoe stel ik een Vacation Message (Vakantiemelding) in voor mijn e-mail?
- Login op het klantenportaal Mijn Interwijs en log daarna in op DirectAdmin.
- Klik in DirectAdmin bij het gedeelte E-mail Management op Vacation Messages. (Afbeelding 5)
Afbeelding 5
- Klik op Set Vacation Message. (Afbeelding 6)
Afbeelding 6
- Selecteer bij Vacation Account voor welk e-mailadres de vakantiemelding aangemaakt moet worden. Vul bij Vacation Message de gewenste tekst in. (Afbeelding 7)
- Vul bij Vacation Start de begindatum in van de afwezigheidsperiode. Dit bestaat uit het dagdeel en de datum. (Afbeelding 7)
- Vul bij Vacation End de einddatum in van de afwezigheidsperiode. Ook dit bestaat uit het betreffende dagdeel en de datum. (Afbeelding 7)
Afbeelding 7
- Klik op Create om de vakantiemelding in te stellen.
- Na het aanmaken van de Vacation Message kan deze worden bewerkt door op Modify te klikken. Wil je de Vacation Message verwijderen, vink deze dan aan bij Select en klik op de knop Delete Selected. (Afbeelding 8)
Afbeelding 8
LET OP: Als iemand je meerdere keren per dag e-mailt tijdens jouw aangegeven afwezigheidsperiode, ontvangt deze persoon alleen een vakantiemelding bij het eerste verstuurde mailtje per dag.