Ja, er zijn limieten ingesteld voor het aantal e-mails dat je kunt versturen.

  • 300 e-mails per domein per dag
  • 150 geadresseerden in één e-mailbericht

De limiet geldt voor alle e-mailaccounts samen die gekoppeld zijn aan één domein bij Interwijs. Elke provider hanteert andere limieten. Die van ons zijn enigszins in lijn met andere providers m.u.v. speciale providers voor nieuwsbrieven.

Waarom is er een limiet ingesteld?

  • Als er grote hoeveelheden e-mails in één keer worden verstuurd bestaat de kans dat je e-mail als SPAM wordt gezien. Als jouw e-mails vaak als SPAM worden gezien dan resulteert dit in een slechte reputatie van je domein waardoor je uiteindelijk op een blacklist terecht kan komen.
  • Stel dat je e-mailaccount, computer of website gehackt wordt, dan voorkomen we door het instellen van een limiet dat een spammer veel e-mail kan versturen via jouw e-mailaccount.
  • Je merkt sneller wanneer je gehackt wordt door een spammer. Doordat de spammer je e-mailaccount misbruikt en daardoor de limiet snel is bereikt, kun je zelf niet meer e-mailen. Als je vermoedt dat je gehackt bent, neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik wel veel e-mails in één keer versturen?

Als je toch veel e-mails in één keer wilt versturen, kun je dat beter doen via een nieuwsbrievendienst als MailChimp. Mailchimp is een mailprovider speciaal voor nieuwsbrieven met veel hogere limieten.
Bij MailChimp kun je door middel van “Tags” je contacten verdelen in groepen. Hierdoor kun je eenvoudig per groep een bericht sturen.

Wat gebeurt er als ik mijn limiet heb bereikt?

Als je, je limiet hebt bereikt dan kun je geen e-mail meer versturen. Vanaf 00.00 uur staat de teller weer op nul en zul je weer kunnen mailen. Als je niet zolang kunt wachten neem dan contact met ons op.

Heeft deze FAQ je geholpen bij je probleem?