Interwijs heeft op haar servers een spamfilter geïnstalleerd om u als klant zo goed mogelijk te beschermen. Interwijs biedt deze dienst gratis aan haar klanten aan.

Spamfilter

Het spamfilter analyseert alle inkomende e-mail (van uw Interwijs account) op diverse kenmerken van spam. Een spamfilter werkt nooit 100% nauwkeurig. Als de e-mail door een spamfilter als spam is geclassificeerd, wordt het onderwerp herschreven.
Voorbeeld:
Het onderwerp: “Echt gratis telefoneren met uw vaste lijn” wordt herschreven naar: *****SPAM***** Echt gratis telefoneren met uw vaste lijn”.

Het spamfilter kan voor elke individuele mailbox worden ingesteld. De e-mail komt nog wel in uw inbox binnen maar is duidelijk herkenbaar als spam. Door bij Outlook (express) gebruik te maken van indelen, (berichtenregels) kan deze e-mail automatisch naar een speciale map worden verplaatst. Afhankelijk van de hoeveelheid spam kunt u dit mapje regelmatig leeggooien.

Het door Interwijs gebruikte spamfilter is dynamisch. D.w.z. het filter wordt steeds nauwkeuriger naarmate er meer e-mail doorkomt. Het spamfilter kan per gebruiker worden ingesteld. De verzenders van spam komen op een zogenaamde black list. Een lijst van verzenders waarvan u geen e-mail wenst te ontvangen. Het is mogelijk dat het filter bepaalde e-mailberichten onterecht als spam identificeert. Interwijs kan de instellingen van het spamfilter voor uw e-mail dan zodanig wijzigen, dat de afzender op een zogenaamde white list komt, een lijst van verzenders waar u altijd e-mail van wilt ontvangen.

Spam gelijk verwijderen
Het spamfilter kan ook zodanig ingesteld worden dat de berichten die als spam worden gezien meteen verwijdert worden. U ontvangt deze dan niet meer. Er bestaat een kans dat het filter een verkeerde beslissing neemt. Die kans is echter zeer klein.

Mocht zo’n wijziging noodzakelijk zijn dan kunt u deze kenbaar maken door ons te mailen . Wij dragen zo spoedig mogelijk zorg voor de aanpassing.

Spam laten binnenkomen in webmail
Mocht u het toch vervelend vinden dat er spam binnenkomt in uw inbox, dan kunnen we de spaminstellingen zodanig aanpassen dat spam wordt afgeleverd in de spammap op de server. Mocht er een e-mail zijn die onterecht als spam is gemarkeerd, dan kunt u deze nog steeds bekijken door in te loggen op webmail. Laat ons via weten als wij deze aanpassing voor u kunnen doorvoeren.

Heeft deze FAQ je geholpen bij je probleem?