Voor het instellen van een e-mailaccount heb je gebruikersnaam (e-mailadres) en het wachtwoord van het e-mailadres nodig. Als je je wachtwoord niet weet dan kun je een nieuw wachtwoord genereren. Dit wachtwoord moet je dan wel op alle apparaten waarop je dit e-mailaccount gebruikt instellen.

Waar kan ik mijn inloggegevens vinden?

Je kunt je e-mailaccount instellen met IMAP of met POP. Wij raden IMAP aan.

Lees hier wat het verschil tussen IMAP en POP is.

Aanbevolen instellingen

IMAP

  • Servertype: IMAP
  • Inkomende mailserver: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 993
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS
  • Uitgaande mailserver: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 465
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

POP

  • Servertype: POP
  • Inkomende mailserver: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 995
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS
  • Uitgaande mailserver: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 465
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

Alternatieve instellingen

Soms lukt het niet je e-mail in te stellen met de standaard instellingen. Bijvoorbeeld doordat je gebruik maakt van verouderde software. Je kunt dan je e-mail instellen met de alternatieve instellingen maar we raden dit niet aan. We adviseren je om je software up te daten.

IMAP

  • Servertype: IMAP

  • Inkomende mailserver: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 143
  • Versleutelingsmethode: STARTTLS
  • Uitgaande mailserver: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 587
  • Versleutelingsmethode: STARTTLS

POP

  • Servertype: POP

  • Inkomende mailserver: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 110
  • Versleutelingsmethode: STARTTLS
  • Uitgaande mailserver: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 587
  • Versleutelingsmethode: STARTTLS

Hulp nodig?

Kom je er niet uit? Of wil jij je liever niet bezighouden met het instellen van je e-mail? Indien je een eigen systeembeheerder hebt kan hij je ongetwijfeld verder helpen. Uiteraard kunnen wij je ook verder helpen. Maak gebruik van onze diensten en neem contact op.

Heeft deze FAQ je geholpen bij je probleem?