De belangrijkste periode voor webwinkeliers komt er weer aan: de feestdagen. Wij geven u een aantal tips, zodat u uw e-mails kunt optimaliseren en nog meer omzet kunt behalen in deze periode.

1. Begin op tijd!

Uw doelgroep zal in de maanden november t/m december bestellen, maar ruim daarvoor zullen ze zich gaan oriënteren. Door middel van een goede e-mail kunt u uw doelgroep beïnvloeden. Bekijk ook eens de statistieken van vorig jaar of de afgelopen jaren. Dit geeft u vaak veel inzicht. Maak van tevoren een planning wanneer u wat gaat versturen.

2. Gerichte e-mails versturen

U kunt uw doelgroep segmenteren en zo gerichte e-mails versturen naar uw klanten. Verdeel uw klanten in logische ‘groepen’ en stuur relevante boodschappen die passen bij deze groepen.

3. Onderwerpregel

Stem het eerste artikel in de nieuwsbrief af op de onderwerpregel. Test verschillende onderwerpregels. Kleine aanpassingen kunnen van grote invloed zijn.

4. Inhoudsopgave

Neem een inhoudsopgave op in uw nieuwsbrief. Een inhoudsopgave laat in één oogopslag zien wat er aan bod komt in uw nieuwsbrief. Het is hierbij belangrijk dat men kan klikken op de items in de inhoudsopgave.

5. Beperk de welkomstekst

Is een welkomsttekst noodzakelijk? Of leest niemand dit en neemt dit onnodige ruimte in beslag? Kijk of u de welkomsttekst kunt beperken en deze ruimte kunt gebruiken voor een artikel of een aanbieding.

 

Wilt u meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.