De ‘over ons’-pagina is vaak een goed bezochte pagina, waarmee je bezoekers aan je bedrijf kunt binden door achtergrondinformatie te geven over jouw bedrijf. Jij doet toch ook liever zaken met een bedrijf waarvan je het gevoel hebt dat je het kent? Overtuig met je ‘over-ons’-pagina!

De klant is op zoek gegaan naar een antwoord op een vraag of probleem en is terecht gekomen op een landingspagina of homepage van jouw website. Voordat een beslissing wordt genomen zal hij of zij de verschillende opties overwegen en informatie over jouw bedrijf verzamelen en de ‘over ons-pagina’ ook bezoeken.

De ‘over ons’-pagina is daarom een essentieel onderdeel van je branding. Het gaat niet alleen over wat je verkoopt, maar vooral over waarom je het verkoopt. Wie ben jij en wat maakt jou uniek? Houd je verhaal kort en krachtig. De bezoeker van je website is vooral gericht op zijn eigen behoeften: het verkrijgen van een product of dienst van jou. Het is aan jou om ze te overtuigen.

Schrijfstijl

Schrijf zo persoonlijk mogelijk door vanuit de ‘wij’-vorm of ‘ik’-vorm te schrijven en probeer de websitebezoeker aan te spreken. Vind je dit lastig? Probeer je voor te stellen dat je een gesprek voert met een vriend die interesse heeft in je bedrijf. Vermijd je missie en visie, dat zijn niet de onderwerpen waarmee je bezoekers zich aan je bedrijf gaan binden.

Probeer storytelling, vertel echte praktijkverhalen, dit leest lekker weg en wekt vertrouwen op. Ook successen mag je delen! Dit kun je in verschillende vormen doen. Denk aan: een goede recensie van een klant, statistieken van afgelopen jaar of beeldmateriaal van een afgerond project.

Beeldmateriaal

Een kijkje achter de schermen zorgt voor een persoonlijke band. Deel een foto van je werkplek of van je bedrijfspand. Dit geldt voor al het beeldmateriaal op je website; vermijd stockfoto’s en gebruik eigen content. Pas je branding ook toe in de foto’s van jou en je team en vind een authentieke stijl die past bij je bedrijf. Tip: houd je teamfoto’s actueel. Vervang die foto van je team in de sneeuw als het inmiddels alweer zomer is.

Vergeet je bedrijfsnaam niet!

Het opnemen van de bedrijfsnaam op de ‘over ons’-pagina kan ook bijdragen aan de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van je website. Het helpt zoekmachines om je website te indexeren en beter te begrijpen waar je bedrijf over gaat, wat kan zorgen voor een betere vindbaarheid in de zoekresultaten. In het menu op je website is de tekst ‘Over ons’ prima, maar pas de titel van je pagina aan mét je bedrijfsnaam, kijk bijvoorbeeld hier.

Call to action

Je websitebezoekers hebben je verhaal met aandacht gelezen en zijn enthousiast. Geef ze nog een laatste zetje om contact met je op te nemen. Plaats een (button naar je) contactformulier of laat je websitebezoeker direct telefonisch contact met je opnemen!